Приблизително време за четене: 4m 35s
Кратко представяне на ILIAS.de.
Платформата представлява мощен и гъвкав инструмент за дистанционно обучение (онлайн обучение) и сътрудничество. Освен това, той не е тясно свързан с някой конкретен дидактически модел за обучение, повишавайки приспособимостта си към различни приложения и методи. ILIAS притежава многофункционален интерфейс, който допълнително гарантира качеството на потребителското изживяване.
Основната цел на ILIAS е да предоставя гъвкава среда за дистанционно обучение - синхронно и асинхронно. Софтуерът отговаря на строгите изисквания на Закона за защита на лините данни и Европейския Регламент за защита на данните.
Той поддържа различни формати и други страхотни качества, за които ще разкажем по-долу.
Трябва ли Ви лесен за ползване LMS с отлична поддръжка и бърз хостинг на родния Ви език? Обадете се на +359 2 8505364. Нашият софруер за дистанционно обучение (LMS) може да се използва изцяло на български език ( превден е на 28 езика), има вградени функции за автоматично управление на учащите и курсовете в платформата.
История.
Прототипът на ILIAS.de възниква като част от проекта VIRUS, проведен в Университета в Кьолн през 1997г. Година по-късно излиза и първата официална версия на платформата за дистанционно обучение (онлайн обучение), предизвиквайки засилен интерес у много други висши учебни заведения. През 2000г. създателите й решават да я публикуват като система за управление на обучението (LMS) с отворен код, притежаваща лиценз от Фондацията за свободен софтуер. С течение на годините ILIAS продължава да се развива и през 2004г. става първият от този вид продукт, който отговаря напълно на стандарта SCORM.
Идеята.
Основната цел на ILIAS е да предоставя гъвкава среда за дистанционно обучение (онлайн обучение). Интегрираните инструменти осигуряват възможности, излизащи извън идеята, че едно обучение се състои от създаване и преминаване на конкретен курс. ILIAS спокойно може да бъде разглеждан като библиотека, в която се помещават различни учебни материали. Те, от своя страна, могат да бъдат направени достъпни и за нерегистрирани потребители, превръщайки платформата в свободно хранилище на знания.
Защо да изберете ILIAS като своя система за дистанционно обучение?
ILIAS може да се похвали с над 5000 инсталации в различни точки на света. Негови потребители са различни частни и публични институции и организации, сред които Канадските военно-въздушни линии, Институтът за европейска политика – Берлин, Академията на Бордо, Университетът на приложните науки – Бремен, Университетът Хелмут Шмит – Хамбург, консорциумът „Партньорство за мир“ и мн.др.
Има множество причини за тяхното доверие в системата за управление на обучението (LMS), сред които можем да отличим следните:
• ILIAS може да се използва както като платформа за провеждане на онлайн курсове, така и като инструмент за създаване на обучително съдържание и съвместна работа.
• ILIAS e безплатен софтуер, независимо от това колко души използват конкретна инсталация (10, 100 или 100 0000).
• ILIAS притежава сертификат за сигурност от НАТО, като се използва и в интранет пространството на организацията.
• ILIAS e разработван и поддържан от екип с дългогодишен опит в сферата на системите за управление на обучението (LMS), следващ стриктни правила и насоки.
• Софтуерът за дистанционно обучение (онлайн обучение) отговаря на следните стандарти: SCORM 1.2, SCORM 1.2 RTE3, SCORM 2004, AICC, LOM Metadata, IMS QTI.
Основни функционалности на ILIAS.de.
ILIAS.de разполага с три основни зони: Личен десктоп, Хранилище и Администриране, като в зависимост от зададена му роля, потребителят разполага с достъп и права върху различни функционалности.
Личен декстоп.
След като се регистрира в LMS-a, потребителят бива пренасочен към неговия личен десктоп и по-точно към изгледа на страницата „Преглед“. В нея са поместени следните елементи: системни съобщения, вътрешни новини, избрани лични елементи, календар, пощенска кутия, бележки, отметки, етикети и секцията „Потребители онлайн“, която показва списък с активните потребители. Прегледът може да бъде персонализиран – елементите могат да бъдат скрити, показани в различни детайли или произволно подредени.
От падащото меню „Личен десктоп“ потребителят разполага и с други функционалности, като:
• Информация за курсовете и групите, в които участва;
• Опции за създаване на лични ресурси, като блог, папки, файлове и сертификати.
• Секция за създаване на портфолио.
• Избор на лични умения и следене на постигнатия образователен напредък.
• Възможност за създаване на списъци с лични контакти.
• Опции за администриране на личната информация и профил.
• Опции за администриране на настройките – общи, промяна на парола и настройки на пощата.
Хранилище.
В менюто "Хранилище" се създават и съхраняват всички обекти и учебни ресурси (категории, курсове, групи, обучителни модули, тестове, упражнения, въпросници, проучвания, анкети, форуми, чатове, канали за новини и мн.др.). Те биват категоризирани по вид и съдържание.
Информацията може да бъде представена в няколко различни изгледа – според предпочитанията на потребителя, като наличната търсачка значително улеснява процеса по откриване на желания обучителен материал.
Изключително удобна е функцията за абонамент към различни секции със съдържание, които впоследствие стават достъпни от личния десктоп. Естествено, е налична и опция за тяхното премахването оттам.
В платформата за дистанционно обучение (онлайн обучение) са налични няколко възможности за управление на образователния процес:
• Задаване на време за изпълнение на дадени учебни материали, обикновено обвързано с решаване на тест.
• Определяне на целите на обучението и разпределяне на учебните материали спрямо тях.
• Проследяване на образователния напредък на ниво курс и преглед на статистиката.
Администриране.
Тази зона осигурява достъп до административните настройки на всички функции и обекти в системата. Потребителите на ILIAS, които разполагат с права върху тази част могат да определят:
• oбщите настройки и тези за стил;
• езиците;
• условията за достъпност;
• акаунтите на потребителите;
• ролите на потребителите;
• настройките на всички предлагани от ILIAS услуги и обекти.
Системни настройки.
Както вече споменахме ILIAS е система за управление на обучението (LMS) с отворен код, което я прави изключително лесна за инсталиране, конфигуриране и адаптиране към специфичните желания и нужди на конкретния клиент.
Системата за дистанционно обучение (онлайн обучение) може да се използва безплатно от различни видове образователни институции. За да ползват платформата, потребителите се нуждаят единствено от интернет достъп и браузър.
За сървъра на ILIAS могат да бъдат използвани следните операционните системи: Unix, Linux, Mac OS X и Windows. Необходимият допълнителен софтуер като MySQL, PHP и Apache може да бъде свален безплатно от официалния сайт на ILIAS.
За развитието на системата допринасят голям брой хора от различни точки на света, като дейността им се координира от екипа на ILIAS.
Възможни употреби на ILIAS.
Многофункционалността на ILIAS може да бъде използвана за:
• осъществяване на смесени и дистанционни обучения;
• подпомагане дейността на традиционните форми на обучение;
• провеждане на онлайн курсове, изпити, тестове, упражнения и оценявания;
• проследяване на резултатите;
• проследяване на уменията на студентите;
• създаване, организиране и управление на обучително съдържание, което е подходящо за многократна употреба;
• създаване, организиране и управление на интерактивни и персонализирани онлайн курсове;
• повишаване на продуктивността при изготвяне на обучително съдържание;
• съвместна дейност между различни екипи и проекти;
• възможности за взаимодействие между студентите;
• създаване на дигитална библиотека от различни образователни институции и организации;
• и т.н.
За да научите повече за новите функционалности на ILIAS, кликнете тук.
Официален уеб сайт на ILIAS: http://www.ilias.de/docu/goto.php?target=cat_580&client_id=docu
Демо версия на ILIAS: https://virtual-academy.nit.bg/
Ако проявявате интерес към нашите услуги или имате допълнителни въпроси, можете да се свържете с нас на тел.: +359 2 850 53 64, e-mail: office@nitbg.com или като попълните поместената по-долу форма за контакти.