Приблизително време за четене: 2m 1s
Планирате ли правилно Вашият уебинар?
Определянето на задачи за изпълнение, разбира се, зависи от спецификите на клиента, темата на уебинара и участниците в него. Но те най-общо могат да бъда сведени до няколко групи действия.
Анализирайте участниците в уебинара.
Анализирайте хората, които ще играят ролята на слушатели в уебинара. За целта, можете да си зададете подобни въпроси:
• Какви са техническите им познания?
• С какви технически проблеми могат да се сблъскат?
• Кои са участниците в уебинара – членовете ли са на Вашата организация или са лица извън нея?
• Какви са техните очаквания и мотивация?
Определете целите.
Определете целите на уебинара, който ще провеждате. Като помощни въпроси, можете да използвате:
• Върху кое трябва да се фокусирате повече – върху презентацията или върху допълнителните дейности, като чат, например?
• Може ли избраният от Вас софтуер да изпълните поставените цели?
• Как трябва да конструирате уебинара, за да могат да бъдат изпълнени поставените цели?
Определете темата на уебинара и неговото съдържание.
Формулирайте темата на Вашия уебинар и направете план на съдържанието – за какво смятате да говорите във всяка част от уебинара и каква ще е тяхната продължителност? Подгответе допълнителните материали, като статии, упражнения и др. Само презентация не е достатъчна, ако искате да обучите хората, които ще участват във Вашия уебинар. Можете да предоставите линкове към полезни ресурси - видеа, анимации, документални филми, подкастове и др. Не забравяйте да планирате кога ще използвате „бялата дъска“ и кога – функцията за споделяне на екрана.
Определете броят на участниците в уебинара и техните права.
Правата на участниците във Вашия уебинар се определят до голяма степен от броя им. Ако в сесията ще участват 2-6 човека, можете да им разрешите да осъществяват гласова връзка с Вас и да засилите нивото на интерактивност. Ако участниците ще бъдат между 7 и 19, за да не настъпят комуникационни проблеми, можете да изключите микрофоните им и да позволите употребата на чат. Ако в уебинара ще вземат участие над 20 човека, Ви препоръчваме да не използвате нито чат, нито микрофони, тъй като няма да можете да контролирате пълноценно тези комуникационни канали. Вместо това, за да добавите все пак някаква интерактивност, можете да проведете анкета.
Определете броят на модулите в сесията и тяхната продължителност.
Подходяща продължителност за един модул са 45 минути, като Ви съветваме една сесия да не включва повече от два такива модула. Разбира се, между тях трябва да направите 15 минутна почивка.
Уведомете участниците за техническите изисквания на използвания софтуер.
Преди да вземат участие в уебинара, участниците трябва да са запознати със софтуерните и хардуерните изисквания на използваната програма за провеждане на уебинари. Различните програми имат различни изисквания. Вижте какво е посочил производителят и се съобразете.
Подгответе си план за протичане на сесията.
В плана за това как ще протече сесията можете да включите следната информация:
• дата и час на провеждане;
• продължителност;
• екип и задължения на отделните членове;
• брой участниците в уебинара;
• интерактивни инструменти;
• софтуер;
• технически изисквания;
• тема на уебинара;
• програма на уебинара (съдържание).
Изберете начин на оценяване на резултатите от уебинара.
Предварително определете как ще оцените успеха на уебинара. Помислете за неща, като метод на оценяване, въпроси, запис на сесията и др.
Ако желаете да използвате във Вашата практика уебинари, можете да ни пишете във формата по-долу, а ние ще Ви предложим условията за използване на нашата уебинарна система: