Приблизително време за четене: 5m 42s
Цветовете са силни. Те са изкуство. Те са емоции. И също така могат да имат значение за вашия бизнес и електронни обучения!
Силата на цветовете може да се види в това как те влияят на нашите емоции, възприятия и реакции. Може дори да не знаете, но ние хората реагираме на цветовете инстинктивно!
Виждаме, че това ежедневно, когато хората се променят драстично от цвета, който носят или срещат - понякога към по-добро (щастливо настроение), друг път към по-лошо от очакваното (гневно).
В бизнес контекст цветовете могат да повлияят на това как хората възприемат Вашият бранд и дали да се доверят на вашата марка. Като създател на курсове за обучение трябва да подбирате внимателно цветовете, които използвате в уебсайта на онлайн академията си и в електронното обучение или средата на курса, точно както създавате прецизно съдържанието на курса си.
В тази статия ще разгледаме магическия свят на цветовете в електронното обучение, ще обясним как цветовете въздействат на обучаемите на емоционално ниво и как можете да използвате този мощен инструмент във вашата онлайн академия и курсове.
5 причини, поради които трябва да подбирате внимателно цветовете в електронното обучение
Вече се досещате, че цветовете не са свързани само с красотата и дизайна на курсовете и техния външен вид. Използването на цветове в дизайна на вашия онлайн курс може да повлияе на всичко - от решенията за покупка до запазването на знанията.
Предизвикване на емоции по време на обучение
Като използвате цветовете стратегически в дизайна на електронния курс, можете да насочвате чувствата и реакциите на обучаемите: можете да привлечете вниманието им към съществена информация, да ги "събудите" или да ги успокоите (например по време на оценяване).
Подобряване на преживяването по време на обучението и запомняне на информация
Добавянето на цветове за подчертаване на конкретна информация във вашите графики и инфографики позволява на учащите да създават асоциации и да усвояват информацията по-бързо и за по-дълго време. Цветът също така насочва вниманието им към важни части, които иначе биха могли да пропуснат или пренебрегнат.
Преодоляване на скуката
Няма нищо лошо в черното и бялото, но те не са най-вълнуващите цветове, когато се използват многократно. Дори малък тласък, като например използването на един и същ цвят в различни нюанси, ще създаде привлекателна онлайн учебна среда за вашите обучаеми.
Подобряване на възприемането
Цветът има и практическа цел, като прави съдържанието по-лесно за четене. Това спомага за подобряване на достъпността на вашия курс и помага на обучаемите със зрителни увреждания да се ориентират по-лесно в курса.
Изграждане на вашата марка
Използването на последователно едни и същи цветове в курса и уебсайта ви е елегантно и професионално. Освен това създаването на бранд изпраща на посетителите на сайта и учащите се посланието, че във всичко, което правите, има консистентност, което им помага да ви се доверят повече.
Психология на цветовете в електронното обучение
Психологията на цветовете е подобласт на поведенческата психология, която изучава как цветовете влияят на човешкото поведение и предизвикват различни емоции. Въздействието на цветовете е различно при различните възрасти, полове и култури.
Синьо
Синьото е цветът, който се свързва с морето и небето. Той понижава сърдечния ритъм. Синьото създава усещане за спокойствие и ведрина, като същевременно внушава стабилност, доверие, сигурност и надеждност. Яркото синьо е освежаващо и зареждащо с енергия.
От друга страна, синьото може да се почувства студено и далечно, когато се използва прекомерно. То също така ограничава апетита, така че ако курсът ви е свързан с храна или готвене, най-добре го избягвайте.
Използвайте синьото в обучения в областта на здравеопазването, високите технологии, науката и корпоративните сайтове.
Червено
Стимулиращ, интензивен цвят, червеното има противоположен на синьото ефект. Червеното създава спешност и увеличава сърдечния ритъм и апетита. Яркочервените нюанси са смели и енергични и привличат вниманието, докато по-топлите нюанси, като бордо и тухла, са успокояващи.
Червеното е и агресивен цвят, с негативни конотации на опасност, гняв и насилие. Така че, както би казал самият червен цвят, действайте внимателно и умерено.
Използвайте червено в бутоните за навигация, за да подчертаете важна информация, като например предупрежденията за безопасност при обучение за съответствие. То е добър вариант и за курсове и уебсайтове, свързани с храни, мода, спорт и здравеопазване.
Жълто
Цветът на слънцето, жълтото, е най-енергичният цвят, предизвикващ чувство на щастие и оптимизъм. Яркото жълто привлича вниманието (по тази причина някои предупредителни знаци са в жълто), докато по-тъмните нюанси се свързват с авторитет и експертност.
Някои отрицателни асоциации около жълтото са измамата и евтинията. Освен това жълтото трябва да се използва умерено поради енергийната му природа. То може бързо да стане "прекалено" и да причини умора на очите или дори да предизвика стрес.
Използвайте жълтото в курса си пестеливо, за да повишите настроението и енергията. Добър цвят за курсове, насочени към деца.
Оранжево
Оранжевото е друг привличащ вниманието, ярък цвят, който разпалва вълнение и ентусиазъм и се свързва с енергия и движение. Той е по-топла и по-мека алтернатива на агресивното червено. Но също като червеното, той може да бъде свръхстимулиращ, затова не прекалявайте с него. Друг недостатък е, че това е един от най-малко популярните цветове сред възрастните.
Използвайте оранжево за вашите навигационни бутони. Добър вариант за курсове за технологии, развлечения, храна и фитнес.
Зелено
Зеленото е най-релаксиращият цвят за очите. Тъй като е цветът на природата, зеленото олицетворява спокойствието, свежестта и хармонията. Той внушава усещане за растеж и оптимизъм, като същевременно се свързва с парите, късмета и надеждата. Той може да помогне на клиентите да вземат решение и да подобри фокуса на учащите се.
Използвайте зелено в учебните си материали и цялостната среда на курса. Зеленото е чудесно за онлайн обучения, свързани с наука, туризъм, медицина и околна среда и устойчивост.
Лилаво
Цветът на лоялността, лилавото, се свързва с елегантност, лукс, мъдрост и вкус. От друга страна, лилавото не привлича погледа и като цяло не е предпочитано от мъжете.
Използвайте лилаво, ако курсовете ви са свързани с теми за духовност, йога и лечение.
Розово
Розовото е цвят, който се свързва с женствеността, забавлението, младостта и романтиката. В по-меките си нюанси розовото може да бъде много успокояващо и успокояващо, но по-смелите нюанси са стимулиращи и имат подобно на червеното въздействие.
Използвайте розово, ако се обръщате към по-млада аудитория, особено към жени. Предпочитайте по-светли нюанси за фон.
Бяло
Бялото се свързва с простотата и минимализма. В западните култури се свързва с чистотата и невинността. В повечето случаи се използва като "поддържащ" цвят във фона. Не забравяйте да добавите бяло пространство в уеб дизайна си, за да създадете усещане за спокойствие и да избегнете визуално претрупване.
Използвайте бял цвят за курсове за здравната индустрия или ако продавате високотехнологични продукти.
Черно
Черното подчертава другите цветове. То е непреходно и внушава авторитет, официалност, власт, изтънченост, лукс и елегантност.
Но не забравяйте, че черното в много култури се свързва и със смъртта, окултизма и злото. То може да стане властно и да се усеща като заплаха.
Използвайте черното в умерени количества за курсове за продукти с висока цена и за да предадете цялостно усещане за лукс и професионализъм.
Кафяво
Кафявото е друг цвят, свързан с природата, който внушава топлина, увереност и надеждност. В същото време може да бъде доста скучен и консервативен, поради което е един от най-малко популярните цветове. Той обаче работи много добре за бизнеси, свързани с храни!
Използвайте кафявото и по-светлите му алтернативи (бежово и кафяво) във фонов режим и за курсове, свързани с уелнес, домашни любимци или храна и готвене.
Сиво
Сивото споделя някои характеристики с черното, тъй като изпъкват непреходност, изтънченост и професионализъм. Липсва му обаче силният характер на черното и е доста скучен цвят, който не привлича погледа и не предизвиква особени емоции.
Използвайте сиво на заден план, особено ако искате да подчертаете професионализма си, да продадете скъпи курсове и да смекчите емоциите.
Как да изберете най-добрите цветове за вашия онлайн курс и при поръчка на електронно обучение: 5 правила за избор
Нека видим 5 основни насоки, които ще ви помогнат да използвате правилните цветове на правилното място.
Меки или смели
Използвайте цветовете в изображенията, изскачащите прозорци и бутоните. Цветът трябва да присъства и във фона, в заглавията, за да привлече вниманието и да улесни четенето, както и в банерите и бордюрите.
Цветовете на фона трябва да са меки, за да изпъкнат основните цветове, а също и за да не натоварват очите.
Правилото 60-30-10
Комбинирането на твърде много цветове ще направи електронното обучение да изглежда невзрачно и евтино. Ограничете цветовата си схема до максимум три цвята и ги използвайте в тези пропорции: 60, 30 и 10.
Топли или студени
Като цяло по-топлите нюанси (червено, оранжево и жълто) предизвикват щастие и енергия, а по-студените (синьо и лилаво) - спокойствие и професионализъм.
Зеленият цвят е универсален, тъй като съчетава успокояващия ефект на синьото с енергизиращия ефект на жълтото.
Съображения за достъпност
Цветовете оказват влияние върху достъпността на вашия курс. Бутоните за навигация и падащите менюта трябва да са с ярки цветове, като оранжево, жълто, червено и синьо, за да привличат вниманието.
Избягвайте ярките цветове, тъй като те са трудни за четене и също така причиняват умора на очите.
Най-много харесвани и най-малко харесвани цветове
Най-любимият цвят на света е синият! Най-малко популярните цветове са кафявото и оранжевото, като лилавото също не се харесва на мъжете.
Готови ли сте за... война на цветовете?
Днес споделихме доста тайни за психологията на цветовете и използването им в дизайна на електронните курсове.
Ако имате задачи за изработване на вълнуващи електронни курсове, които да постигнат целите на компанията за обучаване на съвременни способни, смели, надеждни, активни и лоялни служители, потърсете ни на тел. +359 2 8505364