Приблизително време за четене: 7m 24s
Какво означава да си инфлуенсър?
В превод от английски думата инфлуенсър (influencer) означава човек, който има влияние. Инфлуенсър определение: Това е някой, който има силата да влияе върху решенията за покупки на останалите заради неговия авторитет, знания, позиция или заради връзката му с неговата аудитория. Инфлуенсър също е човек с много последователи в определена област/ ниша, с които той активно се ангажира. Инфлуенсърите могат да влияят върху мнението на своите последователи не само като рекламират продукти и услуги с цел да бъдат закупени, но също така могат да влияят върху мнението за дадени събития, за събиране на подписи за определени каузи.
Развитието на социалните мрежи и тяхното навлизане в живота на хората като нещо, което е неизменна част както от личния живот на хората, така и от техния бизнес, доведе и до създаването на една нова професия – инфлуенсър. Огромните възможности, които предоставят социалните мрежи за реклама и инфлуенсър маркетинг на продукти и услуги, също така и силното им влияние върху общественото мнение карат много компании да ги избират пред другите маркетингови канали.
Инфлуенсърите в социалните мрежи са хора, които са изградили репутация заради своите знания и умения по дадена тема. Те редовно публикуват постове на тази тема в техните канали в социални мрежи и привличат последователи, които реагират с ентусиазъм на техните постове и обръщат голямо внимание на техните възгледи.
Брандовете се обръщат към инфлуенсърите в социалните мрежи и започват да използват инфлуенсър маркетинг, защото те могат да създават тенденции и да насърчават своите последователи да купуват продуктите, които рекламират.
Курс "Инфлуенсърите в бизнес маркетинга"
Програма на Онлайн КУРС „ИНФЛУЕНСЪРИТЕ В БИЗНЕС МАРКЕТИНГА“
1. Защо Ви трябват инфлуенсъри?
2. Често срещани капани при работа с влиятелни личности.
3. Идентифициране на влиятелните личности, от които се интересуват Вашите клиенти.
4. Блогър, влогър или звезда от социалните мрежи – кой е най-добрият избор за Вашия бизнес?
5. Микро или макро – кое да изберете?
6. Как да използвате влиятелни личности?
7. Как да приобщите влиятелните личности във Вашата маркетингова стратегия?
8. Как да изградите перфектната маркетингова стратегия за инфлуенсъри?
9. Как да подхождате към влиятелните личности?
10. Как да напишете кратко описание на кампанията за влиятелни личности?
11. Как да определите и измерите възвръщаемостта на инвестициите при сътрудничеството си с инфлуенсъри?
12. Колко трябва да плащате на инфлуенсърите?
Типове инфлуенсъри
Инфлуенсърите могат да бъдат разделени на различни типове, според различни критерии като: брой последователи, видът на съдържанието, което публикуват или степента на влияние. Могат да бъдат групирани и според нишата или областта, с която се занимават.
Марк Шефър разделя инфлуенсърите на 5 групи в своята книга.
Над 1 млн. последователи: Известни личности, знаменитости – скъп достъп до огромни аудитории.
Над 100 000 последователи: Макро инфлуенсъри – звезди, на които хората се доверяват и достигат до голяма аудитория с постовете си.
Над 20 000 последователи: Експерти – журналисти, бизнес лидери, експерти в дадена област.
Над 1000 последователи: Микро инфлуенсъри – ползват се с голямо доверие и присъствие в мрежите.
По-малко от 1000 последователи: Нано инфлуенсъри – страстни поддръжници на дадена марка, които споделят онлайн.
Как да станете инфлуенсър?
Не е задължително да сте известен, за да станете инфлуенсър, но има някои правила, които трябва да следвате, ако искате да сте успешни в това начинание.
1. Определете своята ниша.
Нишата, която изберете трябва да е силно свързана с целевата аудитория. Трябва да си отговорите на въпросите: За кого са предназначени Вашите постове? Каквa стойност имат Вашите публикации за аудиторията? Какви са техните желания, цели, предизвикателства, страхове и надежди?
Помислете добре. Вместо да избирате най-популярната ниша, отделете си време да помислите къде Вие като индивид може да имате най-силно влияние.
2. Как може да достигнете до аудиторията по различен начин?
След като сте определили своята ниша, трябва да помислите как да се отличите от останалите. Започнете с това какви ползи може да донесете на Вашата аудитория. Важно е да знаете какво правят инфлуенсърите във Вашата ниша, но трябва да помислите как може да постигнете по-голямо влияние като направите нещата по различен, иновативен начин.
3. Изберете правилната социална мрежа/платформа за Вас.
Броят на социалните мрежи непрекъснато нараства, но Вие трябва да изберете правилната за Вашата ниша и аудитория. Най-важното е да разберете къде Вашата целева аудитория прекарва времето си онлайн и да се насочите към тази мрежа.
Най-силен за инфлуенсърите е Instagram. Facebook и Twitter също са все още много популярни. TikTok също се развива много бързо и експертите очакват брандовете да увеличат рекламите си в платформата.
Когато избирате платформа има значение и какво съдържание публикувате. Във Facebook може да публикувате почти всичко. Twitter Ви позволява 140 символа за един пост. Instagram дава приоритет и подкрепя публикации с картинки, надписи и видеа.
4. Проучете Вашата ниша.
Разберете къде другите инфлуенсъри от Вашата ниша публикуват постове и се убедете, че избраната платформа отговаря на целевата аудитория.
5. Определете стратегията на съдържанието, което публикувате.
Когато сте инфлуенсър, Вашето съдържание е Вашият продукт. Това е което привлича хората, допринася нещо в техния живот и показва на брандовете, че могат да Ви се доверят, като инвестират във Вас.
По принцип балансът между информативно и лично съдържание Ви позволява да разпространявате по-големи послания, да давате информация за брандовете, с които работите като същевременно поддържате връзка с Вашата аудитория. Те трябва да Ви познават като човек, а не просто като продавач.
6. Време е да се позиционирате.
Когато вече имате стабилна стратегия на съдържанието, което публикувате, можете да започнете да работите за да гарантирате, че възможно най-много от Вашата целева аудитория вижда Вашите публикации. В идеалния случай те не само разглеждат съдържанието Ви, но и се ангажират с него с „харесвания“, коментари и споделяния.
Когато публикувате в различни канали за социални медии (препоръчваме да използвате не повече от три, за да избегнете претрупването), уверете се, че сте персонализирали всяка публикация за тези различни платформи. Например Вашите публикации в Instagram ще бъдат малко по-различни от Вашите публикации във Facebook. Това прави съдържанието Ви да изглежда по-автентично.
7. Разширете обхвата на публикациите.
Поддържайте постоянна отдаденост на увеличаването на броя на последователи и изграждането на доверие във Вас. Започнете това още в началото на Вашето пътешествие в социалните медии и продължете - винаги има нови възможности за свързване с хора, които ще станат лоялни последователи, и марки, които ще стават честни сътрудници.
Възможности за това дава създаването на собствен блог, както и да бъдете гост в блога на някой друг.
Не подценявайте ролята на личните събития за да увеличите броя на последователите си. Посещавайте събития в социалните мрежи и пресконференции във Вашия район, за да се срещнете с хора, които може да се интересуват от това, което правите. И помислете за провеждане на собствено събитие за Вашите последователи – често за да се свържат лице в лице със своите абонати, инфлуенсърите използват YouTube.
8. Ангажирайте се!
Никога не пренебрегвайте последователите си. Колкото повече последователи имате, толкова по-трудно става това. Но, доколкото е възможно отделете време, за да прочетете и благодарите за коментарите, да отговорите на въпроси и да отговорите на директни съобщения. Мислете за това като за част от работата си и планирайте редовно да взаимодействате с аудиторията.
9. Научете се как да оценявате своя напредък.
За да се научите как да оценявате напредъка си и да определите какво работи и какво не работи за Вас е важно да използвате статистиките в социалните мрежи “insights and analytics”.
Всички хора от маркетинга на брандовете ще искат да видят Вашите анализи, за да разберат дали сте подходящ за тях. Числата имат значение и брандовете няма да инвестират парите си във Вас без доказателства, че можете да осигурите добра възвръщаемост на инвестицията.
10. Бъдете в крак с новостите в социалните мрежи.
Всички социални медийни платформи непрекъснато се развиват и актуализират своите потребителски инструменти, условия и алгоритми. Част от работата Ви, когато станете инфлуенсър в социалните медии е да сте в крак с новостите. Следете промените в платформите, които използвате и научете как тези промени могат да повлияят на Вашето съдържание и последователи.
Промените в алгоритъма могат драстично да повлияят на вероятността последователите да видят Вашите публикации. Така че от решаващо значение за това съдържанието Ви да се вижда и да гарантирате, че то ще се вижда е знанието как да се адаптирате към тези промени.
Като инфлуенсър си сътрудничите и с марки на професионална основа. Това означава, че ще трябва да се регистрирате, за да получавате доход и да плащате данък - изискванията и процесът са различни в зависимост от Вашата държава и винаги е добра идея да се регистрирате с акаунт, за да сте сигурни, че спазвате правилната процедура.
Можете да използвате тези стъпки, за да имате успех като инфлуенсър. Следвайте стъпките, дайте си време и ще видите резултати.
Запомнете, че това е процес, който изисква време и усилия, за да даде резултати. Не очаквайте да станете инфлуенсър за 1 ден. Но ако работите усилено в тази посока, следвате изпитани съвети и практики, можете да станете успешен инфлуенсър и да изкарвате пари от това.
Какви умения ви трябват, за да станете инфлуенсър?
Да създавате съдържание.
Умения за общуване.
Познаване на социалните медии.
Основни умения за дизайн.
Какво ви прави добър инфлуенсър?
Кое е най-важното нещо, за да станете инфлуенсър в социалните медии?
Как да определя своите умения и таланти?
Какво е общото между инфлуенсърите?
Какво е инфлуенсър маркетинг?
Кой е най-големият инфлуенсър?
Колко пари печелят инфлуенсърите?
По данни на Vox един микроинфлуенсър, или човек с между 10 000 и 50 000 последователи, може да очаква да печели от 40 000 до 100 000 долара годишно. От друга страна, инфлуенсърите с милиони последователи могат да печелят десетки хиляди долари на публикация. И тук често възниква въпроса: Каква цена да предложим на инфлуенсъра? Зависи. Цената за услугите на инфлуенсъра зависи от много неща и винаги е предмет на конфиденциален договор между него и фирмата поръчител.
И накрая
Следвайте интуицията си! Необходимо е време, за да развиете сетивата си, когато става въпрос да разберете дали сътрудничеството е подходящо за Вас или не. Но се доверете на инстинктите си и ако дадена марка Ви кара да се чувствате неудобно, има едностранни договорни условия или не предлага плащане за Вашата работа може да откажете да работите за нея в полето на инфлуенсър маркетинга.
Вижте нашите курсове, чрез които можете да придобиете необходимите качества и да станете влиятелен, успешен и щастлив човек.
НИТ - Нови Интернет технологии ЕООД е доставчик на платформа за дистанционно обучение ЦРЧРРИ и платформа за дистанционно обучение УНИБИТ.