Приблизително време за четене: 1m 17s
8 идеи, които ще Ви помогнат да създадете ефективно обучение по продажби
1. Разберете нуждите на клиента.
Разгледайте продуктите си от гледна точка на клиента и включете подробни описание на профила на Вашите потенциални клиенти. По този начин, Вашите търговци ще могат да им предложат най-подходящия за тях продукт.
2. Опишете продуктовото си портфолио.
Търговците трябва да познават добре всички предлагани продукти. Това ще им помогне да насочат разговора към конкретен продукт, който да отговори на нуждите на клиента.
Продуктите могат да бъдат представи с помощта на инфографики, таблици, диаграми и др..
3. Опишете продуктите на конкуренцията.
Когато създавате Вашето обучение, не можете да не включите информация за продуктите на основните Ви конкуренти. Сравнете ги с Вашите и визуализирайте данните в таблица.
Търговците Ви трябва да могат да отговарят на въпроси, като „Защо Вашият продукт е по-скъп?“, „С какво е по-добър от този на X?” и т.н.
4. Използвайте сценарий и примери от практиката.
За да направите Вашето обучение интересно и ангажиращо, включете сценарий или примери от практиката. Така, търговците Ви ще разберат как трябва да реагират в реални ситуации.
Помогнете им да разберат от какво се нуждаят клиентите Ви и кои са предизвикателствата, с които ще се сблъскат в ежедневната си работа.
5. Използвайте кратки модули.
Преминаването на отделните модули не трябва да отнема повече от 3-5 минути. Така, обучаемите ще могат лесно и без да се отегчат ще усвоят нужната информация.
6. Използвайте видео.
За да опишете Вашите продукти, можете да използвате видеа, които да служат като демонстрация на техните възможности. Обучаемите могат да гледат видеото колкото пъти поискат, както и да го показват на потенциални клиенти.
7. Добавете симулации.
За да стане Вашето обучение по-ясно, можете да добавите симулации. Симулациите можете да изработите на база на продуктови ръководства за употреба, да добавите изображения или анимирани герои.
8. Оценете знанията на търговците.
В края на обучението не забравяйте да оцените знанията на Вашите търговци. В противен случай, няма как да разберете дали са постигнати поставените учебни цели.
Използвайте тези съвети при създаването на Вашето обучение по продажби и увеличете ефективността на Вашия търговски отдел.
Източник: http://blog.commlabindia.com/training-solutions/online-product-sales-training-8-tips.