Приблизително време за четене: 1m 51s
Въз основа на анализа на потребностите от обучение, могат да се вземат решения, които включват запълването на липсващите знания, както и подпомагащи дейности за постигане на необходимото ниво на производителност и ефективност във фирмата.
Нека разгледаме основните причини за провеждане на анализ за потребностите от обучение и конкретните стъпки за неговото осъществяване.
• Гарантиране изпълнението на изискванията на клиента;
• Поставяне на подходящи цели и тяхното постигане;
• Създаване на начална база за извършване на сравнения;
• Осигуряване на възможност за оценяване и непрекъснато надграждане на резултатите;
• Ранно идентифициране на проблеми с качеството и насочване на усилията в правилната посока;
Искате ли да Ви помогнем в създаването на обучения? Може да се свържете с нас на тел.: +359 2 850 53 64 или e-mail: office@nitbg.com.
Стъпки в процеса на анализ на потребностите от обучение
Разделянето на процеса на етапи ще Ви помогне да идентифицирате нуждите от обучение, както и да анализирате възникналите проблеми с ефективността.
Етап1
Анализ на ефективността: Чрез него се определят разликите в резултатите на базата на сравнение между моментното състояние на работата и преследваната бизнес цел. Разминаването между желаното и реалното представяне на служителите е известно като "проблеми в ефективността".
Етап 2
Анализ на основните причини: Той идентифицира възможните причини за пропуски в ефективността. Такива могат да бъдат: липса на умения, капацитет и мотивация. Когато сте наясно с първопричината, става лесно да се предприемат правилните мерки за преодоляване на проблема.
Първопричината може да бъде класифицирана в пет категории:
- Умение / Знание
- Капацитет / Вътрешна среда / Ресурси
- Награди и стимули
- Мотивация и очаквания
- Информация и с обратна връзка
Етап 3
Анализ на нуждите: Той изяснява нуждите за справяне с първопричините. Подробните анализи ще са Ви в полза при проектирането и приложението на подходящи мерки за подобряване на проблемната ефективност. Това включва:
• Анализ на аудиторията
• Анализ на работата
• Анализ на задачите
• Анализ на вътрешната среда
• Анализ на разходите и ползите
Етап 4
Препоръки: Анализът на нуждите от обучение помага да се определи дали този подход би бил правилното решение.
Вариант 1 - Обучението е най-доброто решение, когато са установени:
• Дефицит на знания или умения;
• Липса на основни умения, като четене, писане, технологии и математически умения;
• Закони или политики, изискващи нови знания или умения;
• Неадекватно познаване и използване на новите технологии;
• Въвеждане на нови продукти или услуги;
• Липса на коучинг за по-високи стандарти за изпълнение;
• Липса на мотивация в новите служители;
Вариант 2 - Обучението не е най-доброто решение, когато проблемът с резултатите е вследствие на:
• Проблеми с наемането, подбора или заплащането на труда;
• Правила и разпоредби;
• Неумения за анализ на данни и обратна връзка;
• Липса на инструменти, оборудване или ресурси;
• Проблеми с физическата подготовка;
• Липса на мотивация за новата работа.
Искате ли да Ви помогнем в създаването на обучения? Може да се свържете с нас на тел.: +359 2 850 53 64 или e-mail: office@nitbg.com.
Пакетът от микрообучения в онлайн курса Обучениe за обучители е свидетелство за нашия опит в областта на учебния дизайн и създаване и провеждане на обучения.