Приблизително време за четене: 1m 30s
Всеки собственик на бизнес ще се съгласи, че добре обучената работна ръка е ключов елемент от успеха на организацията. Познанията, уменията и възможностите на служителите могат да бележат нейния просперитет или крах.
Корпорациите в САЩ, например, отделят за обучението на своите служители над 160 милиарда долара всяка година. Това е една доста сериозна сума, дори и за пазар от този размер. Предполагаме, че в този момент по-голямата част от Вас се питат доколко оправдани са вложените средства? Колко добър е крайният резултат?
За да отговорим на тези въпроси, ще трябва да обърнем внимание на вида използвано обучение. Въпреки че традиционните системи за вътрешно-фирмено обучение се модернизираха доста през последните няколко години, по-голямата част от тях все още използват остарели техники.
Gamification - съвременна образователна техника за съвременни служители
Gamification постепенно спечели популярност сред напредничавите организации. Специализираните умения и техническите познания на съвременните служители съвпадат перфектно с gamification принципите. Младите хора са прекарали много време в играене на различни игри и осъзнават ползата от тяхната употреба за по-сериозни цели.
Технологични компании, като Microsoft, SAP и Google използват gamification в обучителните си програми от дълги години. И са открили, че благодарение на gamification техниката служителите им показват засилен интерес към предмета на обучението и усвояват материала много по-бързо.
Gamification метода може да направи обучението много по-ангажиращо и забавно. Подобно на видео игрите, и при него обучаващите се трябва да усъвършенстват определени умения и техники, за да преминат към следващото ниво.
Освен това, според обучителите, използващи gamification в курсовете си, хората реагират много по-добре, ако действията и решенията им получат бърза обратна връзка. Това автоматично увеличава и шанса информацията да бъде запомнена по-добре и по-лесно.
Позитивната психология на gamification
Според проучвания, хората, които се обучават чрез gamification, развиват мотивация да се представят по-добре. Това се дължи на факта, че състезанието и желанието за по-добро представяне по време на игра, доставят на мозъка ударна доза допамин. Веществото ни кара да се чувстваме добре и да искаме да продължим.
Техниката gamification постига същия ефект. Създава обвързаност с преподавания материал, мотивира ни да се справим със задачата по възможно най-добрия начин, награждава ни в позитивно чувство, и в крайна сметка превръща обучителния процес в приятно преживяване.
В заключение
Gamification ангажира сетивата, предизвикват ума, карат ни да изпитаме чувство за удовлетвореност, когато се справим с дадена задача. Хората трябва да се възползват от тази възможност. Подобрявайки професионалните си умения, те гарантират на кариерата си светло бъдеще.
Източник: http://elearningindustry.com/corporations-going-game-based .