Приблизително време за четене: 1m 49s
Трудно е да мотивираш и убедиш голям брой хора в ползата от едно такова обучение. Особено когато традиционният отговор е „Нямам време за това.“
Единственият Ви шанс за успех е да представите убедително предимствата на онлайн обучението. За да го постигнете Ви е нужна успешна маркетингова стратегия. Може да Ви звучи страшно, но всъщност тази задача не е чак толкова сложна. Прочетете нашите съвети и ще разберете как да постигнете добри резултати лесно и ефективно.
Определете целите си
Отговорете си на въпроса: „Какво искам да постигна?“ Като например: увеличаване на продуктивността, намаляване на разходите, подобряване на обслужването и т.н. Ако знаете какво искате да постигнете, ще можете да рекламирате обучението си по-добре. Запомнете, че Вашите цели трябва да бъдат конкретни, измерими, постижими, реалистични и с поставен срок за изпълнение.
Анализирайте аудиторията си
Трябва да анализирате Вашата аудитория. Използвайте проучвания, фокус групи и интервюта, за да анализирате служителите си. С какво образование са? Какъв е предишният им професионален опит? На каква възраст са? Ако знаете тези неща, ще знаете какво ги интересува и какво би ги мотивирало. Ще можете да зададете правилното послание на Вашата маркетингова кампания.
Направете Вашето предложение неустоимо
Едно от най-честите оправдания, които използват служителите са: „Нямам време. Имам истинска работа за вършене.“ За да ги убедите, подчертайте предимствата на онлайн обучението. Само така ще можете да ги мотивирате и да ги накарате да преминат обучението. Обяснете им, че могат да се обучават посредством мобилно устройство, обяснете им как обучението ще им спести време и усилия, как ще бъдат по-ефективни. И разбира се, не забравяйте да поощрите тези, които са се представили най-добре.
Работете с правилните хора
Ако правилните хора са на Ваша страна, ще можете да популяризирате обучението си много по-лесно. Под правилните хора имаме предвид:
• Маркетинговия отдел на Вашата кампания
Възползвайте се от специалистите, които работят при Вас и им позволете да покажат какво може да бъде постигнато с помощта на утвърдени маркетингови стратегии.
• Популярни мениджъри
Установете кои са популярните ръководителите в компанията Ви. Кои са хората, които Вашите служители харесват и които слушат? Убедете ги, че онлайн обучението ще помогне както на техните екипи, така и на организация като цяло и им позволете да популяризират идеята Ви.
Използвайте правилните канали, за да съобщите събитието
Трябва да накарате служителите си да се заинтересоват от обучението. Затова използвайте кратко послание – не ги затормозявайте с излишна информация. Фокусирайте се върху най-важните моменти и споделете толкова информация, колкото е необходимо. Говорете основно за целите на Вашата програма, с какво ще бъде полезна на участниците в нея и добавете кратко описание на дейностите. Оформете съобщението и го разпространете чрез следните канали:
- бюлетини и имейли;
- фирменият Ви уеб сайт;
- вътрешната Ви интранет среда;
- видеа.
Заключение
Ако рекламирате електронното си обучение по правилния начин, ще припомните на служителите си, че обучението и развитието са постоянни процеси и че биха спечелили, ако вземат участие в подобна инициатива. Използвайте посочените по-горе съвети, за да получите подкрепата им.
Източник: http://elearningindustry.com/top-5-tips-market-elearning-organization.