Приблизително време за четене: 1m 43s
В колекцията си от есета, озаглавена „Секс, икономика, свобода и общество“, той публикува следния текст:
„Всъщност, както знаем, новото комерсиално образование, е забавно за всички. Всичко, което трябва да направиш, за да получиш или за да осигуриш едно такова образование, е да си платиш (предварително) и да усъвършенстваш няколко прости истини:
Образованите хора са по-ценни от останалите, защото образованието е индустрия, добавяща стойност.
Образованите хора са по-добри от останалите, защото образованието усъвършенства хората и ги прави по-добри.
Целта на образованието е да прави хората способни да печелят все повече и повече пари.
Мястото, на което ще използваш образованието си, се нарича „кариера“.
Нещо, което не може да бъде претеглено, измерено или отброено, не съществува.
T.нар. хуманитарни науки, вероятно, не съществуват. Но дори и да съществуват, то те са безполезни. Но независимо дали съществуват или не или дали са полезни или не, понякога могат да бъдатизползвани за подпомагане на кариерата.
Грамотността не включва познаване на значението на думите или изучаване на граматиката, или четене на книги.
Характерен белег на изключително умните хора е познаването на език, който е разбираем само за други хора от тяхната „сфера“ или само на тях самите. Това е доста впечатляващо умение и е познато под името „професионализъм“.
Най-умните и най-образованите хора са учените, тъй като те вече са намерили решения на всички наши проблеми и скоро ще намерят решения на всички проблеми, произтичащи от техните решения на всички проблеми, които сме имали.
Добрият учител може да бъде разпознат по това, че той/тя прекарва по голямата част от времето си в проучвания и писане на книги и статии.
Добрият изследовател може да бъде разпознат по същите признаци, като тези, характерни за добрия учител.
Добрият университет притежава много компютри, сключил е множество договори за проучвания с различни правителствени или корпоративни структури, екипът му е винаги сред печелившите и броят на служителите в администрацията надвишава броя на преподавателите.
Kомпютрите правят хората по-добри и по-умни (…). A ако някои хора се окажат необратимо зли или глупави, компютрите ще засилят качествата им.
Основното нещо е да не позволявате на образованието да се намесва в доброто отношение към децата. Децата са нашето бъдеще. Харчете много пари след тях, но не оставяйте с тях вкъщи и не им се намествайте. Не им давайте задачи; те са умни и сами могат да измислят с какво да се занимават. Не ги учете на нищо от ужасната, маловажна, ограничаваща, остаряла моралност. Осигурите им изобилие от телевизионни предавания, вечери, приготвени в микровълнова фурна, бавачки, компютри, компютърни игри и т.н. За всичко това, те ще ни обичат и ще ни уважават и ще се радват да пораснат и да плащат дълговете ни.
Доброто училище е голямото училище.
Обезоръжете децата преди да ги пуснете в него.“
Източник: http://www.teachthought.com/learning/new-commercial-education/