Приблизително време за четене: 1m 35s
За да Ви помогнем да се ориентирате по-добре в ситуацията, днес ще Ви представим 3 групи предположения за това какво се очаква да е модерно и харесвано през 2015г. и какво не чак толкова.
Тенденции с нарастващо влияние
1. Учители с предприемаческо мислене.
2. Децентрализиране на академичните стандарти.
3. Преосмисляне на информацията в класната стая.
4. Адаптивни обучителни алгоритми.
5. Дигитално гражданство.
6. Фокусиране върху дигиталните медии.
7. Дълбочина на съдържанието.
8. Експериментиране с нови обучителни модели (обърната класна стая, синхронизирано обучение, смесено обучение – blended learning) и др.
9. Самонасочени учителски уебинари и др.
10. Колежът като избор.
11. Съвместно обучение.
12. Дигитална грамотност.
13. Фокусиране върху учебните пространства.
14. Дизайнерско мислене.
15. Загриженост, медитация, престой/бездействие.
16. Учителят като водач.
17. Игровизация на съдържанието.
18. Време за развитие на дарбите, време за творчество, време за сътрудничество.
19. Работни потоци.
20. Обработване на текстове с помощта на облачни услуги.
21. Модерност + съвместна работа на учителите.
22. Агностиститично отношение към платформите.
23. Библиотекарят като специалист по дигитални медии.
24. YouTube канали, Google Chromecast, AppleTV.
25. Приложения като Storehouse.
26. 1:1 таблети/устройства.
27. Обучение, което се базира на проекти.
28. Мобилен дизайн на образователните технологии.
29. Нововъведения в приложенията.
30. Microsoft OneDrive, Google Drive.
Тенденции със средно по сила влияние
1. Google, Microsoft, Apple и др.
2. Подопечност.
3. Професионални образователни общности.
4. Диференциация.
5. Писане на компютърен код.
6. Списъците със задължителна литература.
7. Чиста креативност.
8. Самообучение.
9. Мащабни образователни конференции, провеждани лице в лице.
10. Колежите.
11. Образование чрез опит.
12. Културна грамотност.
13. Физическият дизайн на повечето училища и университети.
14. Запомняне на приоритетно съдържание, което води до дизайнерско мислене.
15. Дебати.
16. Натиск върху системите.
17. Игровизацията като система за оценяване.
18. Даването на частни уроци.
19. Списъците от типа „Да направя“.
20. Обучение, базирано в облачна услуга.
21. Преподаване от двама учители.
22. Преминаване от една операционна система към друга.
23. Библиотекарят библиофил.
24. Онлайн енциклопедии.
25. Приложения като Prezi.
26. Социално-икономическо неравенство.
27. Мобилно обучение.
28. Мобилно оценяване.
29. Безплатни приложения.
30. iCloud.
Тенденции с намаляващо внимание
1. Издатели на образователни материали.
2. Общи основни стандарти.
3. Изготвяне на сценарий за учебна програма.
4. Учебна програма.
5. Дракониеви филтри.
6. Хуманитарни науки.
7. Покритие на съдържание.
8. Фразата/идеята „Образованието на 21 век“.
9. Възприемането, че сертифицирането на служителите и обучителните програми, са гарант за качество.
10. Колежът като стандарт.
11. Безплатни онлайн курсове.
12. Селскостопанска грамотност.
13. Традиционната класна стая.
14. Изземване на лесно достъпни данни.
15. Уроци, които насърчават ученици, които са вербално изразителни.
16. Напрежението върху учителите.
17. Стандартното оценяване.
18. Повишени часове за инструктаж.
19. Цялостните процеси в класната стая.
20. Флаш памети, твърди дискове, CD-та, изпращане на файлове по имейл.
21. Алтернативни училища/класни стаи за ученици със специални нужди.
22. Apple-ориентирано мислене.
23. Строгият библиотекар.
24. Кабелната телевизия, получаването на съдържание след абониране към даден канал.
25. Приложения като PowerPoint.
26. Свръхопростяване на мисленето за „донеси своето устройство“.
27. „Правенето на проекти“.
28. Правене на мобилно немобилно съдържание.
29. Измами с поръчките на приложения.
30. Облачното хранилище на данни Dropbox.
Източник: http://www.teachthought.com/trends/30-trends-education-technology-2015/