Приблизително време за четене: 1m 38s
То може да се провежда онлайн (в система за дистанционно обучени, социални мрежи и др..) или офлайн (групови дискусии, конференции и др..)
Защо е разумно да използвате социално учене?
Предимства за обучаемите
Според един от популярните модели за обучение и развитие:
• 70% от нашето знание идва от практическия ни опит;
• 20% - от интеракциите ни с околните;
• 10% - от структурирано или формално обучение.
Предимства за бизнеса
Социалното учене би било полезно за Вашата организация, понеже:
• Подпомага създаването на връзка и взаимоотношения между обучаемите.
• Дава възможност на обучаемите да се самоорганизират.
• Подпомага сътрудничеството.
Как да използвате метода на социално учене във Вашата организация?
Чат
Чатът е метод на комуникация, който осигурява възможност за отговор на въпроси или оказване на помощ. Обучаемите могат да говорят с хора, които разполагат с нужните знания, да получават препоръки, да разрешават заедно проблеми и др..
Групи
Групите са ефективни, защото могат да бъдат с конкретна цел.
Можете да създадете групи по различен критерий (обучение, длъжност, опит). Така Вашите служители ще получат възможност да обсъждат темите, които ги вълнуват, с подходящите хора.
Хранилище
По време на обучението (а и след това), всички служители трябва да имат достъп до информация, които всички трябва да знаят.
Проучвания
Не можете на 100% да разберете какво искат Вашите обучаеми. За да направите обученията си по-полезни, можете да направите проучване, с което да получите отговор на основните въпроси. Кое съдържание е най-интересно за Вашите обучаеми? Какви други знания са им нужни?
Често задавани въпроси и форуми
Ако създадете форум, в който Вашите служители да задават въпроси и да получават отговори, ще можете лесно да промотирате социалната култура на съвместното обучение.
Уики
Вътрешнофирмена Уикипедия може да бъде чудесен източник на знания за новите служители или за тези, които не са запознати с всеки аспект от организацията. Експертите ще могат да редактират уики съдържанието, за да може информацията винаги да е релевантна.
Използвайте знанието на експертите
Във Вашата организация, със сигурност, има квалифицирани служители, които знаят отговорите на най-често задаваните въпроси. Създайте канали за комуникация, където те могат да използват знанията си, за да помогнат на останалите. Другите потребители и експерти могат да оценяват отговорите, за да сте сигурни, че ще се използват само най-добрите.
Игровизация и награди
Не можете да накарате служителите си да се учат на сила, но можете да им дадете правилните инструменти и придобивки, за да им помогнете да го направят. Игровизацията и наградите са добър начин да го постигнете. Те, освен това, дават възможност за проследяване на образователния напредък.
Можем да Ви помогнем в създаването на обучения. Свържете се с нас на тел.: +359 2 850 53 64 или e-mail: office@nitbg.com.
Източници:
https://elearningindustry.com/social-learning-features-7-essential-learning-management-system-70-20-10-model
https://www.docebo.com/blog/what-is-social-learning-management-system/
https://elearningindustry.com/why-you-should-adopt-social-learning