Приблизително време за четене: 2m 55s
Въпреки това, все още съществуват редица компании, които спадат към групата на „традиционалистите”, чиито шефове и отдели, занимаващи се с човешки ресурси, не могат да разберат ползата от e-Learning, и не се възползват от предимствата на този метод на обучение.
Така че, ние взехме известен брой статистики, на които можем да се доверим, и ги обобщихме. Изводите, до които стигнахме, със сигурност ще Ви отворят очите, а може дори да променят начина Ви на мислене.
1. През 2011 година 77% от американските корпорации използваха е-Learning (през 1995 година, техният брой беше само 4%). Това означава, че броят на компаниите, които използват онлайн метода на обучение, значително се увеличава. Това е така, най-вече, защото технологичните бариери изчезват и предпочитанията на клиентите се изместват от традиционните обучителни курсове към онлайн курсовете.
2. Индустрията на корпоративните обучения се оценява на стойност $200 милиарда. e-Learning-ът, за сега, е само $56,2 милиарда от тази сума. Тази цифра ще стане $107 до 2015 година (GIA - Global Industry Analysts). Това показва, че онлайн обученията са един от най-бързо разрастващите се пазари в сферата на образованието.
3. Пазарът за e-Learning е на не повече от 13 години (думата e-Learning (и-лърнинг) е измислена през 1998 година). Оттогава, e-Learning –ът бързо еволюира и радикално променя обучителната индустрия.
Ако желаете, може да погледнете тази инфографика за развитието на онлайн обучението от 70те години насам (на английски): http://www.pinterest.com/pin/122582421079083705/.
4. Съединените Щати и Европа притежават повече от 70 % от световния e-Learning пазар. Най-бързо разрастващият се пазар, обаче, е Азиатско-Тихоокеанският, при който се очаква ръст с около 20% годишно.
5. eLearning-ът е вторият по важност обучителен метод в корпорациите, които все повече се ориентират към комбинирани обучения, отколкото към такива, изцяло преподавани от учител. Очаква се световният пазар за eLearning да достигне $100 милиарда до 2015 година, благодарение на съкращаването на разходите, гъвкавостта и простите тренировъчни програми.
6. Факт е, че все повече фирми разчитат на обучителните технологии, за да развиват бизнеса си. Според проучване на Towards Maturity Benchmark от 2011 година, 72% от 600 проучени компании казват, че обучителните технологии, като онлайн обученията, помагат на бизнеса да се адаптира по-бързо към промяна. Процентите от същата статистика се покачват на 82% за миналата година.
7. Очаква се, Азиатският eLearning пазар да достигне $11,5 до 2016 година, според доклад на New Ambient Insight. Двете страни с най-високо развитие са Виетнам (44, 3%) и Малайзия (39.4%). Веднага след тях се нареждат Тайланд, Филипините, Индия и Китай с около 30%-35% ръст.
8. 4,600,00 студенти в колежите имат поне по един курс, който е онлайн, като до края на 2014 година тази цифра ще се увеличи на 18,650,000. До 2019 година, половината от всички курсове, ще бъдат провеждани онлайн.
Ако желаете, може да видите това видео, озаглавено „eLearning Революция”: http://www.youtube.com/watch?v=dlJshzOv2cw
9. Класовете, проведени чрез електронен метод, са от 25% до 60% по-кратки, отколкото тези, проведени в класните стаи (според Brandon Hall, 2001 и Rosenberg 2001).
10. През 2011 година, 51% от компаниите предоставят поне една онлайн обучителна сесия за повече от 50% от своите служители, в сравнение с 39% през 2010 година. За 76% от компаниите, най-популярната форма за осъществяване на обучение е смесената – комбинация от обучение в класна стая и онлайн обучение. Тези компании, които вече използват метода eLearning, планират да го доразработят.
11. Според Националния институт за бизнес проучвания (National Research Business Institute), 23% от служителите в компаниите напускат, поради липса на възможности за развитие и обучение. Загубата на талант е свързана с редица разходи: на пари, на продуктивност, на инвестиции и др.
12. 85 % от всеки долар, похарчен за обучение в класна стая, отива за изнасяне на самото обучение (пътни разходи, наем на зала, консумативи и т.н.).
13. Доказано е, че e-Learning – ът повишава дълготрайността на получените знания с от 25% до 60% (WR Hambrecht).
14. „По-малко от 18 % от корпоративните eLearning курсове са на теми, свързани с работата на обучаващите се. Само 23% от корпоративните организации, използващи eLearning, насочват обученията си към външни клиенти, а едва 13 % - към доставчици.” (Corporate University Xchange's Pillars of e-Learning Success).
15. Корпорациите спестяват от 50% до 70%, когато сменят обученията с учители с онлайн форма на обучение (IOMA 2002). Обучението с eLearning означава, че курсовете могат да бъдат преподадени в по-кратки сесии и разпределени в различни дни, така че бизнесът няма да загуби служителите си за целия ден. Освен това, се подобрява продуктивността, защото служителите вече няма нужда да пътуват в пиковите часове, за да стигнат навреме за обучението.
16. Според доклад на Towards Maturity от 2011 година, онлайн курсовете са били най-популярната технология за обучение през тази година, използвана от 80% от служителите.
17. Обучението в класна стая (или зала) отстъпва на eLearning-а, като от 70% (от всички, проведени обучения) спада на 62%. Съответно, обучението чрез eLearning се покачва до 15% от всички обучения. Това е двукратно увеличение само за една година (Доклад на ASTD Industry, 2006).
18. Не е изненадващо, че онлайн обученията са популярни най-вече сред по-големите компании, които спестяват от технологии. В списъка на списанието Fortune, Fortune 500, който класира най-големите световни компании по брутен приход, 73,6% от технологично доставените курсове, се осъществяват онлайн.
Коя от тези статистики за eLearning беше най-изненадваща за вас?