Приблизително време за четене: 1m 60s
За да Ви помогнем да вземете отношение по въпроса (ако все още нямате такова), събрахме няколко интересни факта, които се надяваме да Ви бъдат полезни.
1. Онлайн обучението е тук и ще остане.
Първата онлайн програма, организирана от акредитирана институция, се появява през 1986 г. Оттогава насетне, то бележи само и само успехи. В наши дни, 1/3 от 21 милиона американски студенти използват една или повече онлайн форми на обучение.
2. Няма значителна разлика в резултатите от обучението.
Според едно 30-годишно проучване, проведено с участието на Министерството на образованието – САЩ, не са намерени доказателства, че онлайн образованието е по-малко качествено от това, което се провежда в традиционна класна стая. За съжаление, застъпниците на онлайн обучението, обяснявайки колко по-удобно е то, накараха хората да го възприемат за по-лесно. Но в действителност, онлайн курсовете също могат да бъдат доста сложни, като това зависи основно от човека, който ги разработва. От друга страна, развитието на информационните технологии, направи възможно представянето на сложни по съдържание курсове в по-лек и лесен за възприемане формат. Друг факт, който трябва да отбележим е свързан с възможността за работа по всяко време от всяко място – това позволява на обучаващите се максимална готовност за обучение, в сравнение с фиксираните във времето и пространството формати на традиционното обучение.
3. Онлайн обучението е широко разпространено.
80% от американските акредитирани институции на висшето образование предлагат онлайн обучение.
4. Онлайн обучението има много форми.
Форматите на онлайн обучението варират от обикновени текстови курсове в електронен формат до богати на мултимедия и функционалности курсове – с голяма степен на интерактивност, достъп до външни линкове, анимации и високо-качествени симулации.
5. Т.нар. Massive open online courses не предоставят образование с високо качество.
Обратно на общоприетото мнение, създадено от медиите, ползите от тези курсове не са свързани с постигнатия образователен напредък, а с тяхната цена. Фактът, че такива мега курсове могат да произлизат от елитни университети, накара някои хора да решат, че те са поставили началото на нова форма на онлайн обучение. Но в действителност - не са.
6. Онлайн обучението пасва много добре на по-зрелите хора, отколкото на по-младите.
За по-възрастните и мотивирани хора, онлайн програмите предлагат значително по-добри резултати, в сравнение с обучението в традиционна класна стая. За по-младите хора, обаче, онлайн образованието е свързано с малко повече трудности, тъй като неговата същност изисква по-големи дози самоорганизираност, упоритост и постоянство.
7. Образователните институции могат да спестят много средства, ако наблегнат на онлайн курсовете.
Училищата и висшите учебни заведения могат да спестят значителни средства, ако започнат да провеждат курсовете си предимно онлайн, тъй като ще се намали нуждата от наемане на помещения за провеждане на занятията. От друга страна, обаче, остава нуждата от допълнителна ИТ поддръжка. Според нас, най-голямата финансова разлика ще е при студентите. Те могат да се намират във всяка точка на света, но въпреки това няма да им се налага да отделят средства за път, квартира, бавачки и т.н.
8. Онлайн образованието може скоро да се превърне в норма за „пост-традиционното” и ще бъде предпочитано средство за обучение от хората, които не могат да си позволят традиционното обучение.
Онлайн образование ще просперира, но това не означава, че ще замени изцяло традиционното образование. Обществото винаги ще изпитва нужда за образователни и изследователски институции, в които да продължи да открива и създава съдържанието, което онлайн обучението така добре разпространява.
Източник: http://www.forbes.com/sites/tomlindsay/2014/10/08/the-top-eight-things-you-need-to-know-about-online-education/.